понеделник, 11 май 2020 г.

ГЛУПЕНДЕР ТРЕПЕ СКЛОПЕНДЕР



Е,обикновено историйките, които понякога си записвам, ме намират сякаш сами!
Е, не ме бяха будили!
Тази го направи!
Буквално!
За да не развалям магията, ще спестя подробности за това, как се раждат и придобиват окончателен вид!
Нека трикът си остане...поне за тези, които не познават възгледите ми.
Хич не е тайна, напротив - пред очите на всички е, и, понякога самият аз се чувствам леко като измамник!
Този път без никакви преувеличения и фикции!
Съвсем действителна историйка, от тия битовите.
Е, естествено, бяха направени паралели със сериала "Странни неща", гергьовденската история за свети Георги и ламята, "Пришелецът", както и навързани неща в теория на конспирацията.
Последното не е съвсем ясно, щото обикновено е черен хумор, от Черен Петър!
Можеше да сложа като заглавие "Свети Георги трепе змей, Черен Петър - склопендер, та да не остане по-назад!"
Но и това си ми харесва!
На гости сме, заспал съм сравнително рано.
А Детето и Пилота си правят вечерна разходка в парка.
Историята ме буди буквално!
Класическо разтърсване с хващане на рамо.
- Тате, моля те, събуди се! Отвън в мивката има едно животно, което е отровно и хапе хора! Огромно е!
Събудил съм се, поглеждам екрана на лаптопа, пуснат до кревата. Физиономията на Хитлер гледа нанякъде покрай мен.
Смалявам прозореца на плеъра, по-късно ще догледам сатирата "Той е сред нас".
Часовникът показва 0,15.
Детето е със стресната физиономия, а колегата и невъзмутимо си гледа нещо в телефона. Облегнал се е на касата на вратата.
- Тате, това е склопендер!
Не помня да съм чувал точно тази дума, но ми става интересно.
По стълбите към двора чувам предупреждения, че е опасно, бързо и коварно животно, приличащо на гигантски червей с много крака.
Вероятно е и така.
Така е, верно в мивката на двора има нещо, дето хич не е симпатично, прилича на хибрид от голям червей и скорпион, и нещото има доста крачка. Хич и не ги броя, а си запалвам цигара.
Поне не прилича на ония, от "Капан за сънища", което ме успокоява донякъде.
Пилота предлага да го изгорим, а аз хвърлям втори поглед в мивката.
Там си е и мърда.
Отивам на другия край на двора, хващам маркуча за поливане, нахлузвам импровизрана дюза, която го превръща във водоструйка, с поне няколко бара налягане над нормалното в тръбата, което в момента не е малко!
Казвам на пилота "хелп" и му посочвам крана. Замъквам маркуча до мивката, пращам всички останали зад вратата и вдигам палец към пилота.
Старт!
След няколкоминутно пръскане дигам отново палец към екипа, водата се спира и проверявам резултата. Ако е червей, трябва да е омесен на кайма. 
Ми не е!
Без признаци на притеснение си мърда...
Стигам до извода, че обича водата, и е по-здраво от червей!
Някой отново предлага да го изгорим...
Случайно точно днес съм купил газ за осветление, а в багажа ми има гел за разпалване.
Газта ми е по-близо.
Вече обсъждаме филма "Пришелец" и започвам да се чудя къде е най-близката пещ за метал, или поне малък леярски цех. Но нямам желание по това време да търся и транспортирам чудовище.
Споменавам, че в третия пришълец играе Уинона Райдър, както и в "Странни неща".
Да, ама не е подръка ни тя, ни Сигърни, ни сценаристите на филма!
Вариант Б - изливам в металната мивка щедро част от газта, намирам памучен парцал, тикам го в гърлото на бутилката с газ...пилота вече губи невъзмутимата си физиономия...прихва..."коктейл молотов".
Не съм пробвал, но с пластмасова бутилка едва ли ще се получи!
Обръщам бутилката наопаки, няколко секунди така и половината "фитил" е напоен.
- Тате, внимавай!- детето е свикнало да работи с дебели манюали с инструкции...е, тоя път ги няма, а пожарогасителите си остават по колите! Но маркучът е на метър от мен.
Пускам запаления парцал в неръждаемата мивка и се отдръпвам на безопасно според мен разстояние
Няколко минути трябват на газта да изгори...
Странното нещо не мърда, свило се е на кравай.
-Тате, може да не е умряло...
Няма да го аутопсирам, биоложката не ни научи, а се чудя къде е лопата и метла. Намирам ги...
Лопатката е малка, от тия, тесните едновремешни, с дървената дръжка. Наскоро бях свидетел как пернишко бабе показа такава на развълнуван ротвайлер, и сякаш го хипнотизира. Ротвайлерът спря да беснее, завъртя се два пъти и си влезна в колибата. Повече не прояви интерес към натрапниците в неговия двор, мъкнещи мебели.
С моя джекичан английски обяснявам на пилота, че един азиатски пич ще го изхруска това...
Той, за пореден път, с невъзмутима физиономия и акцент, казва "шашлик" и обръща телефона към мен. Десетина такива са на клечки, очевидно леко препечени! Съвсем същите!
Хвърлям останките на тайно място, утре ще проверя дали са там!
Не обичам да трепя животни, но приемам, че това е насекомо и някак се примирявам.
Прибираме се, отново съм загубил цигари и запалка.
Правим паралели с демогоргона, проучваме и създанието в интернет.
Стоножка, верно опасна, стигала до 35 сантиметра, бронирана! Обича влага! Със здрава хитинова обвивка!
И си прилича на извънземно!
Вече може да питам как е минала разходката...
А, що глупендер ли?
...намерих си цигарите и запалката...
...щото се римува, и само това ми се въртеше в главата...
...сещам се и за специфични кадри от филма "То"/онзи, осемдесетарския/...ма при Стивън Кинг все хлапета се борят с чудовища, а аз скоро правя два пъти годините на дъщеря ми...
...сещам се и как смесена компания тийнейджъри правехме видеомаратон, по някое време посред нощ минавахме на ужаси, и все се намираше някой да бодне в ребрата момиче в сюблимен момент от филма, при което всичките се разпищяваха!
Тези ваканционни нощи приключваха с клипове и концерти, и малко преди съмване, всички бяха заспали по дивана и фотьойлите. Сутрин дружно измивахме и подреждахме всичко!

Носталгия!

Няма коментари:

Публикуване на коментар